Brunett

Varför just jag?

Har förstått att den frågan är väldigt vanlig bland människor som drabbas av något svårt.
Det kan vara cancer, ett dödsfall eller en svår olycka.

Själv har jag aldrig ställt mig den frågan.
Ja, varför inte jag?

Cancer drabbar så otroligt många varje år. Just min cancerform, follikulärt lymfom,
är ju in te den vanligaste formen. Ungefär 200 personer får det årligen.
Men ta bröstcancer. Det är ju tusentals kvinnor som får den diagnosen.
Så varför inte jag?

På tal om bröst. Har nog inte nämnt det men jag har haft ont i mitt vänstra bröst under
hela den här cancerresan. Vet inte vad det är och har glömt att ta upp det med läkarna.
Eftersom jag genomgått mammografi och andra röntgenundersökningar är jag inte orolig.
(Annars vore det väl lite väl häftigt med två cancersorter på en gång???)

Jag misstänker att det har något att göra med när de satte ett dränage
för att tömma min lunga på vatten. De satte slangen strax under armhålan på den sidan
och det är sedan dess jag har haft ont.
Ska fråga farbror doktorn om detta på tisdag. Jag har t.o.m skrivit en lapp som sitter på
kylskåpet med frågor jag har. Man glömmer så lätt annars.

Vet ni vad jag gör nu?
Samtidigt som jag sitter här och skriver så har jag huvudet fullt med hårfärg!
Är det höjden av fåfänga eller?
Att färga ett centimeterkort Skalle-Per-stubb?

Men vad fan, man gör vad man kan nu för tiden för lite fägring!
Och håret är ju så grått!
Fet, ful, snaggad och gråhårig.
Nu behöver jag bara vara fet, ful och snaggad - haha!

Men det var inte lätt, ska ni veta kära vänner.
Hur undviker man att färgen hamnar på skinnet när det nästan bara är skinn?
Jag kommer väl att gå med mörka fläckar i pannan och på halsen i en vecka, som en annan dalmatiner.
Ja, suck... en stackars cancersjuk flicka har det sannerligen inte lätt...

;o)

Puss på lårbenshalsen! 


Kommentarer
Postat av: Totte

Du kommer förmodligen vara lika underbart vacker som alltid, men hårfärgen kanske ger dig en extra kick så att du strålar ytterligare. Tar på mig ormsolbrillorna... Hm-hmm

2010-01-30 @ 18:55:41
Postat av: LENA

Du har ALDRIG varit FUL å kommer inte bli det heller.Kan man få se en bild på resultatet av färgningen sen,vore kul.kram gumman.å dalmatiner är söta,om du liknar en sån några dagar.

2010-01-30 @ 20:22:35
Postat av: China

Foto!

:-D



/China

2010-01-30 @ 20:29:18
Postat av: Leif Hedberg

Du har det säkert jäkligt svårt, men jag bara ÄLSKAR din humor. I bland tror jag att du är värd ett bättre skribentöde än att bara vara en sketen journalist på Vetlanda-Posten...

2010-01-30 @ 22:10:31
Postat av: brittan

hej vännen. för detta tilltag krävs det bildbevis!!!OMGÅENDE!!! hoppas att du var skönt full igår och att du mår sådär halvtaskigt idag....det gör jag ialla fall.haha.

kram britt på öland

2010-01-31 @ 09:26:10
Postat av: Ankan

Fasiken va kul & färga,,,själv ska jag färga mitt sista gången nu på läääänge ...Kramen

2010-01-31 @ 09:34:07
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Suzann

Det blir förmodligen, nya frisyrmodet i vår-The Dalmation snaG även kallad!<3 Liselotte snygg i allt.by the way.

2010-01-31 @ 17:53:09
Postat av: Anonym

2010-01-31 @ 19:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0