Smack!

Den här pussen är till alla er som hört av er via blogg, Facebook, mail eller telefon.
Jag vet att jag inte svarar alla men jag lovar att varje ord, uppmuntran och varm tanke går rakt in i hjärtat.




För det mesta lyckas jag leva i stunden och vara glad för att jag trots allt mår ganska bra. Jag skämtar och har gott mod att det här ska vara över om fyra, fem månader.

Men visst, ibland är jag rädd. Livrädd. Rädd att jag ska höra till de där få procenten som faktiskt inte svarar på cellgifterna. Rädd att cancern sedan ska komma tillbaka. Rädd att upprepade behandlingar ska påverka mig så mycket att jag inte längre orkar hålla modet uppe.

Ibland glömmer jag vilken jävla otäck sjukdom jag faktiskt drabbats av. Det är svårt att ta in att man lider av något så allvarligt som cancer. Sånt händer ju bara andra! Men när insikten drabbar mig blir jag liten, ledsen och rädd.
Och det är då erat stöd betyder så oerhört mycket.

En hel del av er känner jag inte ens särskilt väl. Andra har jag en gång känt men tappat bort på vägen. Att ni nu tar så mycket av er energi och tid till att vara ett stöd för mig är så mycket större än ni kan ana.
Tack, snälla ni. Tack!

I morgon åker jag till sjukhuset. Och när jag ligger där med medicindropp sitter ni alla på sängkanten med mig.
Då kan allt bara bli bra... ♥

God Natt mina kära vänner!

Puss från er Cancerlotta!


Kommentarer
Postat av: Britt

mina tankar till dig på tisdag gumman, jag ska ringa om du vill, du är stark. kram gumman och lycka till imorgon.



Sköt om dig

kram



Britt på Öland

2009-09-21 @ 23:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0