På banan igen

Så var man i gång igen.

Precis som tidigare så blev det en natt då jag inte kunde somna, efter ett par dagars mörker.
Skillnaden den här gången var att jag piggnade till ett dygn tidigare.
Det brukar vara söndagen som är den dag då jag blir människa igen
men klockan halv fem i natt satt jag i soffan med uppspärrade ögon, som en annan pundare...

8O)

Antar att kroppen nu börjar vänja sig vid cellgifterna och kanske går det då snabbare för
kroppen att återhämta sig. Är dock inte så där hyperaktiv längre som jag var
efter de första behandlingarna. Är lite mer normal nu.
(Åtminstone när det gäller tröttheten... :O)

I dag är det kanonväder så vi ska ta oss ut i skogen någonstans. Behöver både lite frisk luft
och en promenad. Kondisen har jag ju tappat någonstans på vägen bland alla cellgiftspåsar 
så nu när jag har en pigg period ska jag försöka komma i gång med lite promenader.
Är ju inte så kul att bli anfådd av att gå på toa, liksom...

På tal om toa - vilket verkar ha blivit något av mitt favoritämne
- de där förb... illamåendetabletterna ger förstoppning!

Har nu tillbringat en präktigt lång stund inne på hemlighuset utan resultat.
Jaja, det kommer väl när det kommer.
Tog inga tabletter nu på morgonen och det verkar som att det värsta illamåendet
nu har gått över så att jag inte behöver fler den här omgången.
Det är också sista dagen med cortisontabletter.
I morgon är alltså den här kuren över för den här gången och då är jag verkligen

HALVVÄGS!!!

Den 29 oktober ska jag göra en datortomografi, skiktröntgen. Vad den visar får jag svar på
när jag ska in på nästa behandling, veckan efter.
Då får vi veta hur mycket lymfkörtlarna har krympt och hur behandlingen fungerar.
Det blir en milstolpe.

Puss i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0