Hemma!

Ha! Jag är hemma på permission!

Fick komma hem över kvällen men ska tillbaka till sjukhuset i morgon igen.
Det är något konstigt med att vara på onkologavdelningen på Ryhov.
Blir nedstämd bara jag kommer innanför dörrarna...

 Och i dag var det extra illa eftersom 90 % av patienterna verkade vara någonstans mellan 80 och döden.
Blev inlagd på en 2-sal där det låg en liten dam nedbäddad med bloddropp.
Fick panik!!!

Principiellt har jag ingenting emot varken nedbäddade små damer eller dropp
men just nu känns det så deprimerande! Det var knappt en människa i dagrummet.
Alla låg i sina sjukhussängar och såg risiga ut.

Dödens väntrum - så känns det - och där hör jag inte hemma!!!

Så när Tony ringde och frågade om han skulle hämta mig sa jag - jaaa!!! Jag vill hem!!!

Därför är jag nu utsläppt på permission, som det kallas, haha!

Innan dess hann jag ha ett samtal med en läkare. Enligt honom är det fullt normalt att
jag har varit mer trött än vanligt. Behandlingen börjar nu ta ut sin rätt och sliter på kroppen.
Det är också normalt att komma in i en sådan mental svacka som jag har gjort.
Känns dock lite bättre nu och allt är inte nattsvart längre.

De hann också lägga om min Picc-Line som  nu såg bättre ut. 
Så tog de en odling på såret i ljumsken. Detta genom att spräcka upp såret så att varet kom ut!
Tack för den - det var som ett halvt - not!
Det gjorde jävligt ont! Men nu ska de kolla vad det är för bakterier.
Eventuellt behövs det en ny kur med antibiotika. Mer piller - hå hå ja ja.

Tony skjutsar in mig i morgon bitti. Nu ska jag bara sitta här i min egen soffa
och ha det skööööönt!
Tänk vad man kan njuta av en helt vanlig hemmakväll!

:O)      :O)      :O)

 God natt och puss på örsnibben på er!


Kommentarer
Postat av: brittan

hej gumman

nu när du går in i en ny jobbig period med dina cellgifter och antikroppar och allt kanske du behöver skratta lite, om du orkar ska du gå in på den här sidan den får dig garanterat att dra lite på smilbanden: www.bestofblocket.se



tänker på dig



många kramar

britt på öland

2009-10-14 @ 08:01:53
Postat av: brittan

hej gumman

jaha, nu är skiten igång igen....hoppas att allt går bra den här gången med cellgifter och antikroppar och allt..vet att du kommer vara jävligt låg ett par dar efter den här pärsen, men när du orkar och känner att du behöver dra lite på smilbanden gå in på den här sidan och läs: www.bestofblocket.se.

tänker jäääääättemycket på dig



kram

britt på öland

2009-10-14 @ 08:05:47
Postat av: brittan

jaha, nu måste man verifiera sig när man ska skriva en kommentar oxå...men då fick du ju två inlägg av mig

(tre med det här)

kram igen då

britt på öland

2009-10-14 @ 08:07:18
Postat av: Totte

Hej gumman, just nu befinner du dig i ett slags ingenmansland där du är på resa från något gammalt till något nytt. Då kanske det kan vara bra o påminna sig om vart man kommer ifrån och hur det hela började. Hoppas länken kan få dig o känna dig stark! http://www.youtube.com/watch?v=KdA5qH7ASdY&feature=related

2009-10-14 @ 08:20:00
Postat av: Liselotte

Britt: Jag kan aldrig få för många inlägg från dig... ;O)



Kram

2009-10-14 @ 08:43:12
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0