Halvvägs!

Hemma igen! :O)

Det har varit en riktigt lång dag men allt har gått jättebra.
Först fick jag antikropparna. Blev lite nervös först när de sa att de inte bedömde mig som "högrisk"
längre och att jag inte skulle ha någon bevakning...
Jag skulle ringa själv på larmet om jag kände några symptom. Hmmm 

Tog upp detta med läkaren men fick inget gehör så det var bara att gilla läget, liksom...
Sköterskan stannade i alla fall tills det var dags för första höjningen och när hon såg att
det gick bra så lämnade hon mig.

         
        Väntan...                      Mer väntan....

Och de hade faktiskt rätt - det gick bra!
Jag fick över huvud taget innan reaktion alls i dag så de kunde t.o.m.
få i mig antikropparna snabbare än beräknat.
Guuuuud - vad skönt!!!!
Dessutom sov jag mig igenom den största delen av de nästan fem timmarna det tog.
Blir så fruktansvärt trött av Tavegylen (mot allergiska reaktioner).
Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Sedan var det dags för en flaska rött!



Så här ser den första påsen cellgifter ut. Och jag kan meddela att den har samma färg när
den kommer ut i framstjärten, haha! Jag älskar det ordet - framstjärten!
Så - i dag pissar jag rosévin - inte illa det!

Två påsar till får jag och sammanlagt tar det drygt två timmar.

Och här åker det in:



Min Picc-Line


Fick sen veta av läkaren att eftersom det nu gick så bra med antikropparna behöver jag inte
läggas in nästa gång utan det räcker om jag kommer över dagen.
Gooooda nyheter - det gillar vi! :O)

Var hemma vid åtta-tiden och nu är jag ganska mör. Det blir inga vilda sexlekar
hängandes i taklampan, om man säger så....
(som om jag brukar ägna mig åt det - ha!)

Nu är alltså hälften av behandlingarna gjorda.
Hädanefter är det nedräkning som gäller.
Gött!

Kram och natti natti på er!


Kommentarer
Postat av: Leif Hedberg

Liselotte! Jag måste skriva som Tony: Du är underbar - men för mig är det ju givetvis på ett annat sätt... :-)

2009-10-14 @ 21:59:35
Postat av: Leif Hedberg

Liselotte! Jag måste skriva som Tony: Du är underbar - men för mig är det ju givetvis på ett annat sätt... :-)

2009-10-14 @ 22:01:07
Postat av: brittan

SÅ SKÖNT ATT ALLT GÅTT BRA!!!Jaa du, nu börjar nedräkningen...men det där rosevinet tycker jag såg väldigt fruktigt ut....gott men giftigt



kram

britt på öland

2009-10-14 @ 22:02:24
Postat av: Leif - igen!

Nu blev det dubbelt igen! Men det skiter jag i!

2009-10-14 @ 22:02:29
Postat av: Karin

Framstjärt- INTE okej!

Ett ord som är med på min topp i fem över ord som inte borde finnas!

2009-10-14 @ 22:07:19
Postat av: Reservdelskvinnan

Ja de är ju inte hallonsaft precis man får i dom röd påsarna.Skönt att de gick bra denna gången,inget kul å behöva ligga där inne.Som sagt tyst, alla dörrar stängda, ingen i dagrummet.Otäckt.. Hemskt..Minns lukten av giftet.Räcker med att komma in innanför dörren å få giftet å sen ut fort som katten.Varför ligger onken längst bort i gångarna?nära ut i bakdörren till lilla strålparkeringen?

Eller??Minns en kvinna som fick gift samtidigt som jag,som dom inte talat om för att kisset blev färgat, man bara hörde panik skrik från toa, en av många missar i vården.Gör nu bara vad Lise-lotte vill skit i måsten,fråga vad vill Lise-lotte? å så gör du bara det.Kram!

2009-10-15 @ 15:36:32
Postat av: kickan34

hej. läser. och vill säga Kämpa på. de du gör e starkt. hoppas du mår bättre och blir bättre. KRAM

2009-10-18 @ 21:30:08
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: kickan34

fan läste precis vad jag skrev. lät ju j'kligt pessimistiskt. ville bvara hälsa att hoppas du mår bättre snart .kram

2009-10-18 @ 21:30:55
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0