Cortison-pluffs!

Okej, hur kul är detta?

De senaste dagarna har jag känt mig otroligt svullen, ungefär som när jag hade kroppen
full av vatten i somras. Har känt mig pluffsig och stor.
I går när jag tittade på mig själv i spegeln såg jag bara ett stort runt klot till huvud.
Konstaterade också att nyckelbenen knappt syntes!

Så i morse ställde jag mig på vågen och konstaterade att jag har
gått upp fem kilo på en vecka!!!
Men det är inte en normal viktuppgång. Jag är verkligen pluffsig.
Och då slog det mig:

Cortisonet!

Jag äter ju väldigt höga doser av detta preparat och jag vet ju vad det
kan ha för inverkan på kroppen.

Fy fan!!!! säger jag!!!

Räcker det inte nu???


Jag som har fajtats hela mitt liv med övervikt och till slut lyckats hamna på en
åtminstone acceptabel vikt, ska jag nu behöva blåsa upp som en ballong,
utanpå allt annat skit som händer med min kropp nu?

Eller ger sig inte den här jävla Herr Cancer förrän han har fått mig att stanna inomhus och
gömma mig för omvärlden för att jag inte vill visa mig?
Ger han sig inte förrän han har brutit ned mig, på ett eller annat sätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0