Bubblor

Morsning, på er!

Satan i gatan, vad kallt det är på morgnarna nu. Skönt att man slipper åka i väg till jobbet i alla fall
med allt vad det innebär av att skrapa rutor på bilen osv.
En annan kan ju ligga och gosa sig hur länge jag vill egentligen. Lyx! Som jag sagt innan,
det finns faktiskt även fördelar med att ha cancer!

Börjar bli rätt så gles på huvudet nu. Stubbet skavs av mer och mer för varje dag.
Måste varit en cancersjuk som myntade begreppet "bad hairday". :O) 

Är inte speciellt nöjd med peruken heller så jag har knappt använt den.
Den sitter inte som den ska. På vissa ställen är den för stor så det bildas "bubblor" och den smiter inte åt.
Ändrar jag lite på den så skaver den bakom öronen i stället.

Dessutom känner jag mig utklädd i den men det är väl en vanesak, antar jag.
Ska tillbaka till frissan nästa vecka i samband med nästa omgång cellgifter. Får se om hon kan fixa
den lite då men jag är tveksam om det går. Det är nog mitt huvud det är fel på.
(Ja, ja säg inget! Jag vet vad ni tänker..!  :O))

Nu är det bajs- cigg- och frukostdags!


Kram! 


Kommentarer
Postat av: brittan

liselott...jag trodde inte du var kvar i bajs och kissåldern, det verkar ha blivit en fixering.

Har lite och säga om det här med hår.....finns det nåt värre än när man har städat, dammsugit, skurat golvet så svetten rinner på kroppen....jo, det gör det faktiskt!!! när jag svettas på kroppen, ja, då går jag ut på den svala terassen och tar ett bloss och en kopp kaffe, kroppen svalnar rätt snart kan jag säga, men håret....., håret, där är det lika varmt som en finsk bastu!!!!!och för att inte tala om hur fuktigt och äckligt det blir där i hårbotten!! näe, det finns bara en sak att göra då: tvätta håret!! och de du gumman, såna saker slipper du nu! tänk på det du



kram och puss

britt på öland.



ps. ja, jag vet att jag har ett val, det har jag sagt till dig ds.

2009-10-08 @ 13:36:19
Postat av: Annika

Hej!



Måste bara skriva lite här.. tyckte så mycket om att läsa din krönika i tidningen och nu har jag hittat din blogg.. tycker den oxå är rolig att läsa trots allvaret i den oxå.. men du skriver så fantastiskt underbart roligt och med sån inlevelse så man sitter med ett leende på läpparna och tårar i ögonen.



Kämpa på, jag kommer fortsätta läsa om dig och hålla tummar och tår mm att du vinner över Herr C..



Kram



2009-10-08 @ 14:20:49
Postat av: Liselotte

Hej Annika!

Vad roligt att du har hittat min blogg och att du uppskattar att läsa det jag skriver!

Det är faktiskt en grymt bra terapi att skriva av sig så här. Det gör att man får lite distans och kan se på sin egen situation "lite utifrån".

Och får man dessutom feedback från er som läser så blir det föratås ännu roligare. Och du - när herr Cancer har fått vika hädan blir det fler tidningskrönikor, det lovar jag!



Ha det gott!



Kram Liselotte

2009-10-08 @ 19:26:26
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0