Tråkiga minnen

Dålig start på dagen, i dag...

Åkte bort till vårdcentralen vid åtta-tiden på morgonen för att lämna blodprov inför
morgondagens cellgifter.

Som vanligt var det problem att sticka mig. Och det finns ingen annanstans att sticka än i händerna
eftersom min Picc-Line ligger i ena armvecket och i den andra armen hittar de aldrig något kärl.
Kruxet är att det ofta gör så ont när de sticker i händerna.
Egentligen är det ingen stor sak men visst är det konstigt att de oftast måste
prova minst två gånger innan de lyckas?



Omplåstrad...

Därefter skjutsade jag mamma till röntgen i Eksjö eftersom hon skulle
röntga ett knä som hon opererade i våras.

Usch, det stället ger mig verkligen dåliga vibbar...
Det var på det sjukhuset som jag i augusti fick beskedet att jag har cancer
och det var där jag då lades in.

:o(

Minns den natten när de tömde min lunga på vatten. Den hade kollapsat när jag kom in och
hela natten låg jag på intensiven med dränage.
Det var något av det jävligaste jag varit med om...

Sammanlagt tömde de ut tre liter vätska och varje gång de sög ut lite så vecklade lungan ut sig lite grand.
Det var fruktansvärt obehagligt och detta pågick hela natten.

Direkt på morgonen kördes jag sedan till operation för att plocka ut lymfkörtlar som skickades på analys.
Eftersom jag hade ätit frukost kunde de inte söva mig utan jag tvingades vara vaken under operationen.
"Klink, klink" lät det när de la körtlarna i en liten skål.
Blä!!!
Så under loppet av mindre än ett dygn fick jag cancerbesked, tömdes på vätska
och opererades. Tror fan att jag mår dåligt av att komma till sjukhuset i Eksjö...

I morgon är det i alla fall näst sista cellgifterna!
Kommer att åka in under dagen och får då lägga mig i en sådan här lyxig stol!



Den kan man ställa in precis hur man vill och där ligger jag sedan i fem, sex timmar.
Förhoppningsvis blir det som senast - då sov jag mig ju igenom nästan hela behandlingen!

På tal om det - nu måste jag ringa och beställa cancerbil tills i morgon!

Kram så länge!


Kommentarer
Postat av: Reservdelskvinnan

Ja,du Eksjö och Jönköping är inga städer man får bra vibbar av precis, men Växjö är trevligt...

Tänker på dej i morron när du går in som en

20-åring och ut som en 80-åring det är så hemskt att ingen förstår den tröttheten,klart det går lika bra som sist, du ska ju placera ut små nissar på fiket på lör.. Stark vilje energi kram!

2009-11-24 @ 15:30:25
Postat av: Suzann

Här kommer Bamse med en dunderhonung till dig!!!

2009-11-24 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0