Förkylningsnoja

Nej, nej, nej, nej, nej!

Ont i halsen!

Alex har klagat över ont i halsen ett par dagar och i dag är han hemma från skolan.
Och i går kväll kände jag hur det började göra ont på mig också.

Lite halsont är väl egentligen inte så mycket att hetsa upp sig över.
Om jag nu blir förkyld behöver jag ju liksom inte sjukskriva mig, precis....

Men eftersom jag snart är inne i den perioden efter min behandling som jag är mest
infektionskänslig får jag ett mindre stänk av paniiiiik!
Åker jag på en förkylning med feber nu så är ju immunförsvaret så nedsatt att risken är
stor att jag blir riktigt dålig igen. Och vi vet ju vad feber betyder för mig.
Det innebär

SJUKHUS!!!

Vill jag till sjukhus igen?

NEJ!!!

Jag har redan varit förkyld en gång i höst. Det var efter min första cellgiftsbehandling.
Den gången klarade kroppen av det men då var också mina värden bra.
Nu efter fyra kurer är förstås kroppen mer känslig och har svårare att återhämta sig.

Men, men - det är ju egentligen ingen idé att sitta här och vara nojig.
Det går inte att undvika en förkylning om den kommer från barnen, eller hur?
Jag kan ju liksom inte låsa in dem i frysen tills de är friska...

...eller kan jag?

:o)


I dag ska jag bort till vårdcentralen och lägga om min Picc-Line.
Jag lovar, den dagen de äntligen drar ur den ur armen kommer jag att fira!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: brittan

LÅS IN DOM!!!!!!:):):):)

2009-11-11 @ 11:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0