Bakslag

FAN, FAN, FAN!!!

SKIT, SKIT SKIT!!!


De ringde från onkologen nu sent på eftermiddagen.
Mina värden var för dåliga så det blir ingen behandling i morgon utan vi tvingas skjuta på det.

Förmodligen beror det på förkylningen. Jag MÅR bra men eftersom immunförsvaret är
nedsatt vill de inte braka på med en cellgiftsbehandling förrän jag är okej igen.
Så nu blir det iväg i morgon bitti igen och ta nya prover och så hör de av sig
från onkologen i morgon eftermiddag igen.

SATAN!!!

Nu sprack all planering. Jag hade ju räknat med att kunna vara med på fiket och
hjälpa till på lördag kväll och på julskyltningen på söndag.
Om jag nu får behandlingen på torsdag eller fredag så kommer det inte att funka.
Jag kommer inte att orka, helt enkelt.

Och om jag inte kan få cellgifterna förrän i nästa vecka så betyder det att jag får
min sista behandling i julveckan...

Jaha, kul kul. Fira julafton ni - själv ska jag sova...
Det vore så himla tråkigt för barnen, först och främst.

Ni vet hur det är - julafton ska vara likadan som den alltid varit.
Det innefattar INTE en mamma som går omkring halvdrogad och somnar varannan timme...

Det har varit en tuff höst för barnen också och jag har verkligen sett fram emot
att i jul skulle det här vara över. Då skulle vi verkligen mysa tillsammans hela familjen
då både barnen och Tony är lediga och fiket är stängt.

FÖRBANNADE HERR CANCER!
Han hittar alltid nya vägar att jävlas!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Fan. Jag lider med dig. Hoppas att värdena är bättre så att du kan gå igenom behandlingen på torsdag.

Tänker på dig!

2009-11-24 @ 17:55:22
Postat av: Rebecka

Fan. Jag lider med dig. Hoppas att värdena är bättre så att du kan gå igenom behandlingen på torsdag.

Tänker på dig!

2009-11-24 @ 17:55:49
Postat av: Reservdelskvinnan

Jag hade samma helvete.. laddad till tänderna och så sket det sej och man fick vänta.Så fruktansvärt jobbigt och behöva ladda om och att man inte kan planera sitt liv, så är det gott folk å vara i klorna på herr c.Fy katten för blodstatus med neutrufiler typ något sådant heter provet man tar för att se att benmärgen börjar tillverka blodkroppar och när det stiger ska herr c få sej en känga igen.

Ta en konjak..go kväll.

2009-11-24 @ 19:11:08
Postat av: Liselotte

Japp, neutrofiler är alldeles riktigt. Värdet ska ligga på minst 1.0 för att det ska bli någon behandling och mitt låg på 0.69. Till råga på allt är konjaken slut...

2009-11-24 @ 19:14:31
URL: http://cancerlotta.blogg.se/
Postat av: Suzann

Det är nu du ska ha bra grannar som kan springa in med lite konjak åt dig. Önskar att jag nu var granne med dig, då hade jag kommit direkt!!! Men har du inte några slattar av annat du kan blanda ihop som vi gjorde i ungdomens dagar!Kram till dig lotta från mig.

2009-11-24 @ 21:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0