Tomteblunder

Hej, mina mumsiga vänner!

Så har det varit julafton igen, då.
Min var jättemysig -  så när som på en riktig tomteblunder!

Normalt så är det Tony som varje år får ett akut behov av att köpa tidningen strax efter
Kalle Anka. Men eftersom Alex inte längre köper detta billiga trick tänkte vi i år prova något annat.
Därför hade vi "anlitat" en utomstående tomte. Det är en man som bor här i samhället,
jag skriver inte vad han heter trots att jag har god lust.

Han och hans fru är inne på fiket ibland, alltid så trevliga och pratglada.
Nu erbjöd sig detta par att hjälpa oss med tomtandet, eftersom de ändå skulle
sitta ensamma på julafton.

Så  - planen var uppritad.
Tony skulle säga till barnen att han skulle gå och "köpa tidningen".
Därefter skulle han åka hem till "tomteparet" och hämta upp dem.
De skulle komma hit, gå in och tomta, och Alex skulle förstås tro att det var Tony.
Efter en stund skulle Tony komma in och Alex skulle tappa hakan.

Så var planen och den var väldigt enkel.
Eller - rättare sagt - den hade varit väldigt enkel om nu detta tomtepar hade
öppnat dörren när Tony kom för att hämta dem...

Just det, ni läste rätt, de öppnade inte dörren...
Däremot såg Tony hur det fladdrade bakom gardinen hemma hos dem...
Han ringde på ett par gånger, och vi ringde även på telefonen - utan resultat.

Förmodligen var tomten packad - någon annan anledning kan jag inte komma på.
De har nämligen själva ringt till oss för att boka tider, göra upp planer m.m.
Det är inte vi som har tjatat på dem.
Men nu hade de tydligen kommit på andra tankar och hemma satt
våra barn och väntade på tomten!

Jag menar - hur jävla låg får man bli???

Nu löste det sig ändå - Tony fick hoppa in och gör det alltid så jäkla bra.
Men tänk om vi inte hade haft något alternativ?
Om vi lovat barnen en tomte som sedan inte kom?
Det är så fruktansvärt dålig stil att jag inte har ord för det.

Hade de fått något annat giltigt förhinder hade de ju ringt. Nu sket de
i det och gömde sig bakom gardinen.
Jaja, det är inte vi som får skämmas ögonen ur oss nästa gång vi ses inne i samhället...


Annars var julafton jättemysig med mamma, svärmor, svärfar och min lilla familj.
Jag var jättepigg ända fram till på kvällen, då gick luften ur mig och i dag har jag varit
jättetrött och bajsat meloner. Jäkla illamåendetabletter!

;o)

Hoppas ni har haft en jätteskön jul.
Med nykter tomte.
Eller åtminstone en tomte...


Puss på julmatsmagen! ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica T

Fy vilken dålig stil. Om de ångrat säg kunde de ju sagt till. Ush. Hoppas de skäms!

Skönt att det blev bra ändå men så irriterande.

Kram på dig fina vän.

2009-12-25 @ 21:40:58
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Farfar o Farmor

Tack för en trevlig julafton mysigt med god mat o trevlig tomte GOTT NYTT ÅR LISELOTT o TONY.

2009-12-25 @ 22:17:11
Postat av: Renee

Hej hopp vår tomte var en ung snygg sak,han ville inte gå ,så till slut fick vi be tomten snällt ,då gick han....... vi hade en mysig jul med ett spel som var skit kul ,skrattade så jag kissade på mej.Jobbigt att tomten för er ballade ur ,nästa år kan vår tomte komma till er.....puss min lilla vän, ge familjen en stor blöt puss från oss också

2009-12-26 @ 01:35:24
Postat av: Linda

Hej! Precis så gjorde vi ett år (vår tomte dök upp). Barnen tappade verkligen hakan. Hoppas ni lyckas bättre nästa år för det e en upplevelse som man inte får missa. Kram Linda (Rödagatan, oj det var längesen)

2009-12-26 @ 17:47:10
Postat av: Ankan

Fy vilken dålig stil,,,,hoppas dom skäms redit ordentligt & att dom verkligen inte fick några julklappar!!!

Vi hade tomte så fin så, Theo blev tillomed lite blyg =)

God mat & familjen samlad,,lugnt & skönt, bra de för jag är ju inte så kryer nu,,flunsan tror jag..

kramen

2009-12-26 @ 18:06:20
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0