Sjuk igen! Dumma gris!

Jäkla svininfluensa!

Jag tog ju min andra vaccinspruta i torsdags och vad hände i går?

Jag blev jättedålig!

Feber och influensasymptom i hela kroppen. Låg på soffan i går kväll och lyckades
sova mig igenom hela Idolfinalen...
Jag vet att jag tittade upp emellanåt men att jag inte orkade hålla mig vaken.
Tony hämtade täcke och så låg jag där och feberfrossade hela kvällen.
Fick fråga Charlie vem som vann...

:o(

I dag är det bättre men fy fan vad jag är trött på att vara sjuk!!!

Jag är i alla fall glad att jag inte väntade med att ta sprutan till nästa vecka.
Det är ju dags för den sista cellgiftsbehandlingen nästa fredag. Och om jag skulle vara
så här dålig då så blir det ju ingen.
Det skulle innebära att behandlingen skjuts fram och då är vi inne i julveckan.
Så - nu gäller det att hålla sig frisk, frisk, frisk!
Jag vill ha den här sista kuren på fredag!

Det är blandade känslor inför att det nu snart är över.
Lycka - givetvis. Men också en oro över hur det blir sedan.
 
Nu lever jag i en liten skyddad värld med sjukhus, läkarkontakter och sjukskrivning.
Sedan tas alla händer ifrån mig och jag ska hitta tillbaka till vardagen.
Hela tiden med vetskapen att herr Cancer ligger där och lurpassar.
Det är upp till honom när han ska komma tillbaka.
Själv kan jag inte göra någonting för att förhindra det.
Jag kan bara vänta...

Men - i dag skiner solen och livet är härligt! Toaletten är nystädad och soppåsen tömd,
så vad har man att klaga på?!?
Mår dock inte helt okej ännu så det är nog bäst att hålla sig inne.
Alex har namnsdag i dag. Ja, egentligen inte, det är Alexander men vi låtsas att det är Alex också...
Så vi ska äta tårta när Tony och Nikitha kommer tillbaka från fiket, de jobbar där i dag.

Puss på stortånageln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0