Musbrott!

Hej på er!

Den här dagen har jag tillbringat på akuten...

Nej, nej, det är inte jag som är dålig, det är min mamma.
Hon har i flera veckor haft fruktansvärt ont i en ljumske men de senaste dagarna
har det blivit riktigt allvarligt. Julafton var hon så dålig att hon över huvudtaget inte kunde gå.
Så nu var det dags att köra iväg med henne.

Efter många om och men kom de fram till att hon troligen har en fraktur i ljumsken men
eftersom de inte är riktigt säkra ska de göra en annan slags röntgen i Jönköping morgon.
De behöll henne på sjukhuset och det kändes skönt att hon nu äntligen får hjälp.
Hon har varit riktigt dålig den senaste tiden, lilla mamma.

Känns som att det varit lite mycket sjukdomar ett tag nu.
Har det inte varit jag så har det varit mamma.

Själv mår jag i alla fall bättre i dag men jag är fruktansvärt trött efter en dag på akuten.
Men å andra sidan - vem blir inte trött av att sitta där?

Vi skrattade åt oss själva när vi satt inne i ett av de de små rummen på akuten.
Hon i rullstol med bruten höna och jag utan hår, liggandes utslagen på britsen.
Haha!

När det här är över skulle jag vilja hitta på något riktigt mysigt med mamma.
Förutom att hon själv har haft sin beskärda del av sjukdomar och skador så har hon
haft mig att oroas över. Det måste vara fruktansvärt att få veta att ens barn drabbats
av en svår sjukdom, även om barnet är vuxet.
Det har varit ett par tuffa år för henne och hon skulle behöva lite njutning.
Några bra tips, någon?

Puss på skinkan! (Inte julskinkan, utan den ni har där bak!)



Kommentarer
Postat av: Jessica T

Spa på Högland kanske. Prisvärt och mysigt. Bara man inte har hjärtfel, då hamnar man på Akuten som jag;)

2009-12-27 @ 21:51:04
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Reservdelskvinnan

Varbergs kurort.. inte en helg.. utan mån-fre..

då det är lugnare.. personalen är lugnare..

sök lite fondpengar för din egen del..

fick jag, var där 1v och gotta mej.. mitt livs dyraste v..Kram till dej och lilla mor..

2009-12-28 @ 18:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0