Lite bättre

Allå allå!

Lite piggare i dag, både fysiskt och psykiskt.
Var ute och gick en promenad i det underbara vintervädret. Som vanligt är jag alldeles
för sent ute med julkorten så de kom inte på brevlådan förrän i dag.
Vi får väl se hur snälla de är på posten om de delas ut innan jul...

I dag är det slutpyntning som gäller. Ska städa av lite och ta fram det sista.
Gran blir det dock inte förrän på onsdag. Vi tar alltid in den och klär den dagen innan julafton.
Allt annat är fusk, enligt mig!

=D

När jag kom hem från cellgiftsbehandlingen i fredags stod den här vackra buketten
och väntade på mig.
Den var från mamma och visst är den fin?



Som sagt - det känns lite bättre i dag men helt har jag inte lyckats skaka av mig
de mörka tankarna.
I går var det skitjobbigt och kan väl bäst beskrivas som ren och skär ångest.

Rädslan för att dö är så jävla stor. Jag har en livslust och livsglädje som skulle kunna räcka till
ett helt universum och att inte få vara med finns helt enkelt inte på kartan.

Hur klarar man att acceptera något sådant om den dagen kommer?

Nu är det ju inte så att jag har fått en dödsdom, bara en "hint" om att det nog är den här
herr Cancer som slutligen begränsar min tid här på jorden.

Äh - herr Cancer kan dra åt helvete!!!
Jag orkar inte grubbla!

Fanken, vilken bra terapi den här bloggen är. Det känns alltid lite bättre
när jag fått skriva av mig till er.
Ni är bäst, vet ni det?

Puss på ♥ på er!


Kommentarer
Postat av: nettan

Skönt att du mår bättre!!! Kram!

2009-12-20 @ 19:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0