Julfest

Hej på er!

I går tog jag en liten bloggpaus. Var i gång hela dagen, först inne i stan och
handlade, sedan på fiket eftersom mamma var sjuk.

De senaste dagarnas pigghet (läs cortisoneffekt) hade avtagit så
jag var ganska slut på kvällen.
Dessutom vill inte det där jäkla illamåendet ge med sig den här gången så jag orkade
helt enkelt inte sätta mig framför datorn.

I kväll blir det i alla fall julfest med jobbet.
Det ska bli jättemysigt att träffa lite arbetskompisar och ha lite kul en stund!
Som vanligt är det på Eksjö stadshotell och Tony skjutsar och hämtar mig.
Det brukar ju bli en liten snaps till julbordet och sedan kanske en eller annan konjak...

:o)

Har köpt en svart basker med paljetter på.
Det är ju inte så lätt att göra något festfint med tredagarsstubb på huvudet.
Vi får väl se om det blir den eller en sjal kvällen till ära. Peruken kommer jag inte att använda,
jag trivs inte i den fortfarande. Dels känner jag mig utklädd i den, dels sitter den illa.

Jag tror att det beror på att jag har lite, lite hår.
Om jag hade varit helt kal kanske den "sugit fast" bättre. Men som tur är har jag ju sluppit bli
helt flintis och nu kommer det nog inte att hända, när det bara är en behandling kvar.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund innan det är dags att slänga min hulda kropp i duschen
och ladda med en liten en!

Kram
&
Puss på kindbenet!


Kommentarer
Postat av: nettan

Det låter mysigt själv sliter jag på jobbet!! Eller sliter va väl att ta i, men segt e de i kväll... Ha det så kul o ta en stor konjak!!! Kram o glad andra advent på dig!!

2009-12-05 @ 19:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0