Illamåendet slog till i kön

Hej hopp gummisnopp!

I dag har jag varit inne i stan och snurrat. Fixat den sista julmaten, handlat åt mamma som
fortfarande inte mår bra, slängt i mig en hamburgare, sladdat in på Systemet
och lite annat smått och gott.
Man får passa på medan man är cortisonhög och har lite krafter!

=D

Den här veckan efter behandlingen brukar jag ju vara ganska pigg. Det är alla tabletter
jag trycker i mig.

Fick dock lite panik i jätte-kön-mega-Allan på Willys.
Illamåendet sköljde över mig som en flodvåg.
Inga illamåendetabletter i väskan och ingenstans att ta vägen.

Jag ville ju inte lämna kundvagnen och gå ut för att få luft, då hade det tagit evigheter innan
jag kom därifrån igen. För det mesta brukar jag ha tabletter med mig som jag kan ta om jag behöver det.
Men nu var de slut och de nya var hemma.

Blev rejält orolig att jag helt enkelt skulle kräkas rakt ut 
mitt bland Willys alla julkunder, skinka, hyacinter och chokladaskar.
Det hade varit en syn det - en cancerspya rakt i tant Astas vagn - haha!

Klarade mig i alla fall tills jag kom ut och fick dra in lite frisk luft och dricka lite
innan jag kunde åka hem och ta tabletter.
Hu - det var nära ögat!

I kväll är det dags att öka sprutdosen.
Förutom min vanliga mot blodproppar ska jag ju nu även ta en för att öka de vita blodkropparna
som har varit för få den senaste tiden.



Detta är INTE roligt. Det räckte gott och väl med dem jag redan tar.
Men å andra sidan känner jag mig rätt stark just nu så det är väl bara att sätta en
spruta i varje valk och se glad ut. Eller... glad behöver jag kanske inte se ut.
Det vore nästan lite kinky att sitta och flina när man tar sprutor....

Hur har ni det själva i julstressen.
Hinner ni njuta något?

Puss på kärlekshandtagen ni som har några!


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack det samma och, ja! Det har jag.. Min kropp har trott att den har fått julmat i ett år... och det kanske den har!??



Kram kära Liselotte, hoppas du får en fin jul och att du känner att du orkar med!

GOD JUL

/Karin

2009-12-21 @ 21:24:06
Postat av: Ankan

Hua vilken obehaglig känsla men fnissade lite av synen som kunde blivit =)



Jodå mina julförberedelsewr är så gott som klara bara clementiner & värmeljus kvar..färga håret & åka till dina traktre för att fixa mina naglar ikväll sen så,,,,

hoppas du får det riktigt mysigt nu i jul.

Stor kram

2009-12-22 @ 08:03:25
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Suzann

Vad "roligt" det är läsa dina berättelser jag kan riktigt leva mig in i det-stackars dig jag vet precis hur det där känns, jag hatar att spy men gör det lätt, så när man känner att det söker en och man inte kan komma undan är det pest.

I julstöket har jag tagit det lugnt i år och det känns så skönt att bara vara. försöker att "fånga dagen" och titta och ta in det vackra med snön, ljusen och alla glada vackra barn.God Jul din lilla sill-pussen

2009-12-22 @ 10:57:26
Postat av: Ankan

Mössan är inköpt i Nässjö, det ligger en lite fairtradeaffär på samma gata som den där puben brann några gånger, kommer iinte ihåg vad gatan heter.Ja mellan Elsies & den fd puben...fanns lite olika. gå in & kolla om du är i staden..



Åh vad glad jag blev när posten kom idag=)

Tack

2009-12-22 @ 14:41:04
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Annika

Tackar här oxå... det va verkligen en överraskning.



GOD JUL till er alla oxå.



Kram

2009-12-22 @ 15:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0