Dumma jag

Oj, oj,oj - vilket slit det är!

Att jag inte lär mig. Att springa fyra timmar inne på rean är inte en av de saker
man bör göra när man är en 42-årig cancerpatient. Man orkar inte, helt enkelt.
Men tror ni att jag har fattat det?!?
Näe då. Jag tror tydligen att jag fortfarande är 25, frisk och vacker.
Men vi vet ju alla att inget av detta stämmer...
;o)

Så nu är jag fullständigt ledbruten och totalt utpumpad.
Blev dock lycklig när jag kom hem och min alldeles underbare make står och fixar med middagen.
Och vad blev det då för meny en sådan här helt vanlig måndag?
Fiskpinnar?
Pasta?
Kanske potatismos och korv?

Nej då, en sådan här helt vanlig måndag fick man först ett glas gott rött vin.
(Precis vad min trötta kropp behövde!)
Därefter avnjöts en perfekt tillagad oxfilé, potatisgratäng med mycket vitlök och grädde
och en formidabel rödvinssås!

Har nämligen insett att det är på måndagar man behöver det där lilla extra.
Det är ju vardagen som behöver en guldkant, inte festdagarna, eller hur?
Gott var det i alla fall och efter det blev det en liten, liten tupplur så nu kanske
jag snart kan bli människa igen.

=D

Mamma är kvar på sjukhuset så vi är hundvakt. Men det är en riktigt kräsen liten papillonfröken.
Bjöd henne på oxfilé men hon bara fnös...

Nä, nu ska jag ta tag i kartongen med romerska bågar som jag fått av min kära svärmor.
Vore ju synd om chokladen låg och blev gammal.
Hmmm, romerska bågar och konjak kanske är en bra kombination?
Om jag orkar................
..................................
jag orkar!

Puss på näshåren!


Kommentarer
Postat av: Reservdelskvinnan

va då 42?? 212 är du ju.. jag är 153+1..skratt..

ja när ska vi bli vuxna och fatta att vi inte kan rusa på i X2000 fart..? utan ska köra krösatågsfart..nä det tror jag vi ALDRIG vill fatta..Kram

2009-12-28 @ 22:22:56
Postat av: Fel av Reservdelskvinnan

Vet inte vad gånger tecknet tog vägen..

21 gånger 2 är du ju.. jag är 15 gånger 3 + 1

2009-12-28 @ 22:57:26
Postat av: Liselotte

Tack för förklaringen! Jag höll på att bli galen för att jag var så dum att jag inte fattade vad du menade haha! Nu kan jag sova i natt... =D

2009-12-28 @ 23:07:41
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0