Cancerfilm

Hej på er!

I dag mår jag bättre - skönt!
Har till och med så mycket energi att jag har satt i gång att baka lussekatter.
Tänkte skriva lite till er medans degen jäser.



Nu är det bara fem dagar kvar till nästa - och sista - behandlingen.
Håll tummarna för att jag ska få vara frisk nu, snälla ni!

Satt och såg en film sent i går kväll. Vet inte om ni har sett den - med Susan Sarandon
och Julia Roberts. Roberts spelar en styvmamma och Sarandon mamman som drabbas av cancer. Hon får cellgiftsbehandlingar som inte hjälper så hon vet att hon kommer att dö.

Jag ska inte se sådana filmer.
Jag tjöt som en gris!

Bland annat var det en scen, på julafton, där hon sitter och pratar med sina barn
om hur det ska bli när hon är borta...
Tankarna gick givetvis till när jag själv tvingades prata med Alex och Charlie om att jag har cancer.
I det läget visste vi inte hur allvarligt det var eller hur goda odds jag hade.
Det var något av det svåraste jag gjort i hela mitt liv.

Alex, som är sju år, reagerade med att inte vilja prata om det och låtsas om ingenting
medans Charlie, elvaåringen, bröt ihop och kröp upp till mig i sjukhussängen
och grät så att han skakade.
Usch, jag blir gråtfärdig bara av minnet...

Nu har de ju begripit att jag inte kommer att dö inom den närmaste tiden men Charlie
är väldigt medveten om vilken svår sjukdom jag drabbats av.
Han har blivit mer "mammig" och kommer oftare och vill krypa upp till mig
och gosa och kramas. Han är också noga med att tala om för mig vilken bra mamma jag är...

Min högsta önskan i livet är att jag inte ska behöva ha ett sådant samtal till
med dem så länge de är barn.

Kan tomten fixa det?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det är en fantastiskt bra film som man måste gråta till. Men jag förstår att den blir ännu värre i din situation.

Lycka till nu i veckan och håll dig frisk!

Glad Lucia!

2009-12-13 @ 15:34:52
Postat av: nettan

Fan nu grinar jag som en bebis!! Har sett filmen förut o nu ser jag dina ungar framför mig!!Shit vilket otäckt scenario att inte kunna säga till sina ungar att allt är ok och kommer helt säkert att bli bra. Härliga ungar du har!! Grattis till dem! Lussekram-idag tänker jag på dig lite extra-med en sliten badrock och lite för djup urringning tihi...

2009-12-13 @ 20:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0